Festivalul de la Mamaia aniversează în această vară 50 de ani de la prima ediţie. Considerat o emblemă a muzicii uşoare româneşti, evenimentul este în pericol să nu se mai desfăşoare din cauza lipsei de fonduri. Corina Chiriac, o artistă care a urcat mulţi ani pe scena Teatrului de vară din Mamaia, vorbeşte despre importanţa festivalului în muzica uşoară românească.
Mai este important Festivalul de la Mamaia?
Festivalurile, în general, au rolul extraordinar de a aduna împreună, în câteva seri, artişti din toate generaţiile, dar şi iubitorii genului respectiv, fie că e vorba de jazz, rock sau muzică uşoară. De vreme ce majoritate radiourilor lumii transmit muzică pop, ceea ce noi numim muzică uşoară, un astfel de festival cu-atât mai mult îşi are rolul lui.
E vorba de un festival cu tradiţie, pe scena căruia au evoluat artişti de renume, Margareta Pâslaru, Aurelian Andreescu, Doina Badea, Marina Voica, Anda Călugăreanu, vorbesc de generaţia de aur. Nu a existat niciun interpret pe care Festivalul de la Mamaia să nu-l fi servit. Nu numai că-ţi alcătuieşti astfel un CV, dar ai parte de propria ta recunoaştere, ca artist, în faţa breslei şi chiar în faţa ta: ştii că ai trecut cu bine de o probă de foc. Întotdeauna emoţiile sunt mari, chiar şi la cei care nu recunosc niciodată că au emoţii – cum sunt eu. Dar, trecând cu bine de această probă de foc – interpretarea live a unui cântec nou, cu care nu eşti familiarizat, dar pe care-l interpretezi cât poţi de bine, în faţa publicului – te căleşti şi devii un artist adevărat. Este o onoare pentru un tânăr interpret să se reprezinte bine pe el, ca artist, să-şi facă mâna într-un astfel de festival.
În 1985, când a interpretat piesa „Păi de ce“
Cât de mari au fost emoţiile la prima participare?
Primul care mi-a încredinţat o melodie la Mamaia a fost talentatul Aurel Giroveanu. Noroc şi