Printre cele mai noi activitati ale Petrom in zona de CSR se numara „Fabricat in Tara lui Andrei”, o competitie de proiecte care isi propune sa dezvolte afaceri sociale si comunitatile locale din Romania si care deja si-a nominalizat finalistii. Petrom va oferi in cadrul competitiei finantari de pana la 320.000 euro pentru cele 10 afaceri sociale castigatoare. In total, bugetul anual de CSR al Petrom este de 4-5 mil. euro.
Wall-Street.ro: Cum vedeti evolutia afacerilor sociale din Romania? Cat de dezvoltata este aceasta “piata” in Romania, comparativ cu alte tari?
Mona Nicolici:Afacerile sociale au devenit in ultimii ani o directie de actiune si implicare tot mai puternica, atat pentru ONG-uri, cat si pentru antreprenori. Tot mai multe organizati non-guvernamentale se implica in antreprenoriat social pe masura ce devin tot mai constiente de faptul ca acesta reprezinta o solutie viabila pentru a-si asigura independenta financiara si a-si creste nivelul de sustenabilitate. La cresterea fenomenului in Romania contribuie si antreprenorii clasici care descopera afacerile sociale ca alternativa sustenabila la modul traditional de a face business, in care atat antreprenorul, cat si societatea castiga.
In 2011 existau 25.000 de organizatii active in economia sociala
In momentul de fata nu exista statistici referitoare la numarul si impactul afacerilor sociale din Romania. Atlasul Economiei Sociale, realizat de FDSC (Fundatia pentru Dezvoltarea Societatii Civile), consemna in 2011 peste 25.000 organizatii active in economia sociala care genereaza venituri de 1,5 miliarde euro, din care 18.5% sunt proveniti din activitati economice, si care angajeaza peste 163.000 persoane (3.3% din total angajati – fata de 6% media din UE). O parte din cele 25.000 de organizatii care compun acest sector in crestere al economiei sunt afaceri sociale.
WS: Internat