Sute de studenţi de la ASE nu au putut intra în acest an la licenţă deoarece aveau multe restanţe Sistemul european al creditelor transferabile, ECTS (European Credit Transfer System) a
Sute de studenţi de la ASE nu au putut intra în acest an la licenţă deoarece aveau multe restanţe
Sistemul european al creditelor transferabile, ECTS (European Credit Transfer System) a fost generalizat prin "procesul Bologna".
Alocarea creditelor s-a realizat în conformitate cu practica universitară europeană, potrivit căreia 60 de credite corespund unui volum de muncă depus de un student pentru disciplinele obligatorii şi opţionale din curricula universitară, pe parcursul unui an.
Numărul de credite alocat fiecărei discipline este corelat cu întreaga activitate depusă de student (curs, seminar, laborator, proiecte, stagii de practică), precum şi cu munca individuală depusă pentru asimilarea cunoştinţelor predate, efectuarea temelor, referatelor şi a proiectelor.
Principalul scop al introducerii acestui sistem este acela de a facilita mobilitatea studenţilor la nivel internaţional şi posibilitatea comparării diplomelor universitare.
Trei rectori universitari au comentat pentru "Ghidul candidatului" situaţia de la Academia de Studii Economice din Bucureşti.
Părerile rectorilor sunt ferme
"După o formulare celebră a lui Joseph Schumpeter, cine foloseşte cuţitul pentru peşte pentru a tăia o friptură de vită să nu se plângă de efectul modest obţinut. Există uneori tendinţa ca un nou sistem să fie idealizat sau chiar absolutizat, cu riscul aruncării "peste bord" a experienţei acumulate. Este evident că şi în cazul procesului Bologna este necesară o preluare echilibrată, evitându-se practica "alinierii" birocratice. "Plimbarea" unor restanţe de-a lungul a 2-3 ani de studii nu poate avantaja pe nimeni."
Lucian C. Ionescu,