Indiferent de cauza, pierderea datelor ii afecteaza pe toti cei implicati: companii, angajati si clienti. Potrivit unui studiu B2B International al Kaspersky Lab, unul dintre cei mai mari producatori de solutii antivirus din lume, informatiile clientilor, precum si datele financiare ale companiei, sunt cel mai frecvent pierdute de firme, in 36% din cazuri. Pe locul doi in clasament se afla informatiile despre angajati, care sunt pierdute in 31% din cazuri.
Cauzele pentru aceste scurgeri de informatii pot fi atat externe, cat si interne. 35% dintre specialistii IT au confirmat ca firmele lor s-au confruntat cu pierderea datelor din cauza unei infectii malware – cea mai frecventa amenintare externa. Cele mai des intalnite cauze sunt atacurile prin intermediul e-mail-ului (21%) si actiunile de phishing (17%). In ceea ce priveste amenintarile interne, pierderea informatiilor importante este cel mai adesea cauzata de vulnerabilitatile software-urilor (25%) utilizate de companie, pe care infractorii cibernetici le exploateaza pentru a infecta computerele atacate.
Dispozitivul mobil, principala platforma prin care se pierd datele
Majoritatea scurgerilor de informatii au fost de pe dispozitivele mobile, 23% dintre respondenti identificand astfel de pierderi, iar 15% au mentionat ca furtul dispozitivelor mobile a dus la compromiterea datelor. In 13% dintre cazuri, informatiile ajung pe maini gresite din cauza neglijentei, cum ar fi trimiterea mesajelor la o adresa de e-mail gresita.
„Varietatea de amenintari cibernetice care cauzeaza pierderile de date ilustreaza cat este de important ca fiecare companie sa constientizeze necesitatea de a utiliza o solutie de securitate structurata pe mai multe nivele. O solutie de securitate eficienta pentru companii trebuie sa asigure protectie atat impotriva amenintarilor externe, cat si impotriva amenintarilor