Transportatorii fac luni un protest national pe termen nelimitat, nemultumiti de indiferenta cu care sunt tratati de ministrul Ramona Manescu. Lungului sir de probleme cu care se confrunta acestia i s-a mai adaugat si acciza la combustibil, o adevarata "sare pe rana", spune Augustin Hagiu
Inca de la primele ore ale diminetii peste 15.000 de tiruri au blocat circulatia pe diverse rute din aproape jumatate dintre judetele tarii. Adevarate dopuri s-au format la vamile Petea si Nadlac, iar centurile Sibiului si Bucurestiului au fost sufocate de masinile de transport rutier.
Politia rutiera a incercat sa ii urneasca din locurile in care facusera popas, asa ca soferii au gasit o alta metoda de protest: au inceput sa ruleze cu viteza melcului - 5 km/h.
Cum s-a ajuns in aceasta situatie limita?
"Acum 6 luni s-a incercat un protest care a fost oprit la vremea respectiva de aparenta bunavointa a ministrului Transporturilor de atunci, Relu Fenechiu, si a ministerului, care s-au angajat printr-o minuta scrisa sa se apuce de treaba, in sensul modificarii unor acte normative cu caracter de urgenta care ridicau mari probleme transportatorilor. Nu s-a intamplat nimic si am ajuns din nou in acest impas, asa ca, avand in vedere si lipsa de dialog si toate celelalte suprapuneri care au venit gramada pentru transportatori, s-a decis oprirea activitatii.
Asta se incearca zilele acestea. Este destul de greu, evident, pentru ca politia rutiera este la datorie si face totul pentru a incurca planurile celor care vor sa opreasca in conditii de siguranta, la marginea drumului.Vom vedea ce se intampla la nivel national dupa ce trec aceste ore de dimineata", a declarat Augustin Hagiu, presedintele Confederatiei Nationale Rutiere (CNR), pentru Ziare.com.
Intrebat daca s-a discutat si cu noul ministru al Transporturilor, Ramon