Asa cum se vede limpede in Cartea romaneasca de invatatura de la 1646, Glava 39, cadea sub incidenta penala orice tentativa de a aluneca in pacat, moralitatea fiind nu recomandata, ci obligatorie, impusa de lege. In ceea ce priveste comportamentul casnic, ba chiar "patual" al fiecaruia, pravila de la 1646 nu se dadea in laturi de la a decide autoritar ce se cuvine si ce nu se cade a fi infaptuit; conform unor percepte biblice (caci sfinta carte a slujit, in vremurile vechi, si de legislatie), stricta intimitate nu era scutita nici ea de controlul ferm al stapinirii, care avea autoritatea si de la sine acordata cadere sa judece comportamentul sexual al cetateanului de rind. Lucru absolut necesar, in cazul in care acesta s-ar manifesta fara voia partenerului (cind "se va face siluire" celuilalt), dar putin cam excesiv in ceea ce priveste situatiile in care, de comun acord, cei doi convivi decid a incerca si altceva. Asa cum se vede limpede in Cartea romaneasca de invatatura de la 1646, Glava 39, cadea sub incidenta penala orice tentativa de a aluneca in pacat, moralitatea fiind nu recomandata, ci obligatorie, impusa de lege.
Trei sint ocurentele susceptibile de aspre "certari", de care fietecine avea datoria sa se fereasca indaratnic. Nimic impotriva cuviintei, nimic "prespre fire" - pare a fi sloganul. Sa vedem despre ce este vorba, pentru a putea sa ne eliberam de tembelele tendinte actuale care, sub multiculturalista inspiratie, indeamna la autoipostazierea diferitelor minoritati sexuale in victime ale unui sistem mult mai permisiv, de fapt, decit cel traditional: "Acest lucru prespre fire sa face in trei chipuri: dentai cindu se impreuna nestine trupeaste cu maica-sa ce l-au nascut sau cu fata-si sau cu soru-sa, deci acest pacat se cheama singe amestecat; al doile cind se impreuna nestine prespre fire cu vreun dobitoc, fie ce fel va fi; a treia cind se impreun