Pe 28 iunie, la Ceainăria de la Cărturești Verona, Călin Andrei Mihăilescu, Florin Poenaru și Ovidiu Țichindeleanu s-au întîlnit, împreună cu autorul, ca să vorbească despre două cărți ale lui Bogdan Ghiu,Contracriza, apărută la Cartea Românească, și Dadasein, publicată de Editura Tracus Arte, ambele volume de eseuri punînd în discuție formele politicului în meandrele crizei și arta ca atitudine politică. În continuare, cîteva reflecții ale participanților asupra propunerilor lui Bogdan Ghiu în aria teoriei critice. Ovidiu ȚICHINDELEANU: Dadasein reunește eseuri scrise în relație cu arta contemporană, un fel de exerciții de fluență în probleme de teorie critică socială. Biopolitica, pragmatismul, democrația, toate sînt reluate în capitole separate și supuse exercițiului critic. Cartea se încheie cu „DDT“, o propunere de revoluționare a democrației, a dada-democrației. O propunere serioasă de regîndire a democrației, a crizei și a crizei democrației ca fenomen arbitrar. Imaginea ermetică pe care o lasă textul, nu doar ca proiect politic sau ca gest de a gîndi, de a scrie intelectual politica, e una a asocierii dintre democrație și arbitrariu. Călin Andrei MIHĂILESCU: Probabil, Bogdan Ghiu e caragialian, dacă vă amintiți sfîrșitul de la Două loturi, cînd omul păcălit strigă: „Toți zeii au murit, doar norocul trăiește!“. Nu știu dacă ideea de arbitrariu e atît de importantă în ceea ce spune Bogdan Ghiu, ideea de a înlocui sistemele electorale cu unele loteristice e într-adevăr dadaistă, deși acest concept al loteriei apare mai degrabă în textele totalitare, acolo unde a fi vinovat sau a nu fi nu contează. Mi se pare, în schimb, că utopia aceasta a alegerilor prin tragere la sorți e un tip de mediere nondialectică între democrație și capitalism. Fără să apeleze, de pe plan stîngist sau de dreapta, la soluții serioase, aș spune că loteria este al treilea element ca