Cel mai adesea, efectele negative sunt indirecte şi greu de observat de către managementul companiilor Se întâmplă să auzi întâi la tv ce produse mai lansează compania pentru care
Cel mai adesea, efectele negative sunt indirecte şi greu de observat de către managementul companiilor
Se întâmplă să auzi întâi la tv ce produse mai lansează compania pentru care lucrezi? E dificil să afli ce trebuie să faci pentru a comanda cărţi de vizită. Înseamnă că în firma ta sunt ceva probleme de comunicare internă. În România, companiile s-au orientat mai mult spre dezvoltarea departamentelor de PR, deoarece comunicarea internă nu are rezultate spectaculoase imediate.
În urmă cu mai bine de 15 ani, Nomura, cea mai mare casă de brokeraj s-a aflat în mijlocul unui scandal în urma căruia a promis despăgubiri de aproape 200 milioane de dolari. Brokerii au vândut obligaţiuni spunându-le clienţilor că valoarea lor nu va suferi scăderi. Nemulţumirile au apărut atunci când preţul acestora s-a prăbuşit. Nomura a identificat problema - "lipsa comunicării interne".
Mai exact forţa de vânzări nu a fost bine informată cu privire la riscurile pe care le implică achiziţia obligaţiunilor, cauză care a dus la inducerea în eroare, fără voie, a clienţilor. Aceasta ar putea fi cea mai mare pierdere atribuită lipsei de comunicare. Cel mai adesea însă comunicarea internă defectuoasă are efectul picăturii chinezeşti.
Pe moment, pagubele nu sunt mari, dar în timp ele lasă urme adânci. "În general, în România, comunicarea internă este de cele mai multe ori neglijată sau lăsată pe ultimul loc - atât din punct de vedere al bugetului alocat pentru activităţi interne, cât şi al resurselor umane.
Majoritatea companiilor declară că angajaţii sunt cea mai importantă resursă, însă acest lucru rămâne de foarte multe ori doar la nivel declarativ", spune Andreia Ştefănescu, şe