Unora le e frică de clovni, altora - de agenţii Fiscului. O colegă mi-a mărturisit că e îngrozită de copiii-personaje negative din filmele de groază. Când îi vede încremeniţi stane de piatră, livizi, cu privirea fixă şi buzele subţiri, îi vine să le dea palme. Jdang, jdang (citat aproximativ). Pe mine mă sperie copilul din reclama la caşcavalul Delaco. Simt că e ceva în neregulă cu el şi, dacă într-o zi m-ar fixa cu privirea lui lăptoasă, cred că i-aş aplica rapid un "jdang", întru autoapărare.
Noul spot de la Delaco este un exemplu despre cum să dai caşcaval ca să-ţi promovezi produsul, contribuind, de fapt, la o reclamă subliminală pentru prezervative. Cei care au văzut publicitatea ştiu despre ce vorbesc. Pe cei care n-au văzut-o îi ajut să-şi facă o părere.
Fondul sonor al reclamei e o melodie apocaliptică, ceva în genul "300 de spartani". Într-un ciubăr curge un firicel de lapte. Dintr-un uger de vacă, explică ulterior, printr-un comunicat, creativii şi bine fac, pentru că eu n-am văzut nici vaca, nici ugerul. Nici măcar un sfârc, ca să fiu mai exactă. Apoi, pe ecran apare imaginea laptelui învolburat şi muzica creşte în intensitate. Peste laptele acesta războinic şi neînfricat se suprapune, prin dizolv, chipul crispat al unui bărbat. La gât îi atârnă o treime din cravată. Faţa i se schimonoseşte de efort, nu vedem ce face, dar ne imaginăm că prestează ceva dificil. Aha, decupează nişte frunze de salată creaţă pe o masă de bucătărie. Aşadar, ne aflăm într-o casă de oameni, iar el pregăteşte de-ale gurii. Nu ştim unde e ea, putem presupune că e afară, mulge vaca. Cadru larg: la masă stă un puşti, privindu-şi tatăl, care habar n-are să taie o pâine. Copilul bate cu furculiţa în masă (tacâmul foloseşte probabil la scoaterea ochilor, având în vedere că produsul final e un sandwich...). Tatăl face o fentă cu pâinea pe fundul de lemn şi ceva (n-