Î. De câteva săptămâni, mi s-a schimbat şeful. Fostul a fost înlocuit din motive necunoscute nouă, angajaţilor. Şeful actual are o atitudine ostilă faţă noi, ca şi cum am fi complici cu fostul. Eu, unul, nu ştiu cum să-i intru în graţii, deşi sunt liniştit cu modul în care îmi îndeplinesc sarcinile. Ce sfaturi aveţi pentru mine şi cum ar trebui să abordez discuţiile cu şeful?
R.Pentru început, tot ceea ce aş putea sugera este să continuaţi să vă îndepliniţi sarcinile la fel ca până acum. Orice şef va aprecia o activitate bine făcută şi îndeplinirea obiectivelor asumate de către angajat.
Atitudinea acestuia este oarecum de înţeles, pentru că a intrat într-o echipă nouă, în care nu se simte acceptat, ci mai degrabă impus. Ca orice persoana nouă într-un grup deja format, are nevoie de o perioadă de adaptare, de cunoaştere a membrilor echipei şi a proceselor din cadrul departamentului.
Pentru a vă putea îmbunătăţi relaţia cu noul şef, aş avea câteva sugestii: rezolvaţi-vă cu succes sarcinile de serviciu, prezentaţi şefului rezultatele şi eventualele probleme care pot deveni critice. În plus, solicitaţi aprecierea lui asupra modului în care procedaţi în rezolvarea diverselor situaţii, întrebaţi-l dacă doreşte să schimbaţi ceva în abordarea sarcinilor şi încercaţi să îi explicaţi activitatea dumneavoastră în detaliu, ca să vă poată evalua mai bine rezultatele şi să îşi poată aduce contribuţia la îmbunătăţirea acesteia (în special, dacă noul şef este şi un angajat nou în cadrul companiei).
Fiţi relaxat în discuţiile cu el/ea, privind sarcinile de lucru. Discutaţi doar cu argumente tehnice şi, mai ales, nu comentaţi modul în care aţi lucrat cu şeful anterior. În discuţiile particulare, personale, în pauză sau la cafea, încercaţi să aveţi discuţii plăcute despre diverse activităţi sau pasiuni comune pentru a facilita dezvoltarea unei comunicări lipsit