Black Friday, ziua în care an de an retailerii îi iau cu asalt pe americani cu reduceri colosale şi cea care dă startul discounturilor de Crăciun, i-a scos din nou pe cumpărători în stradă.
Anul acesta, însă, americanii - obişnuiţi în vinerea de după Thanksgiving să formeze cozi impresionante la uşa hipermarketurilor şi să se calce în picioare pentru a prinde televizoare, telefoane sau jucării la câţiva dolari - vor fi mai atenţi la portofel.
Federaţia Consumatorilor din SUA a lansat un studiu care arată că 37% din americani au declarat că starea lor financiară s-a înrăutăţit faţă de anul trecut, iar 30%, că nu au resimţit nicio modificare.
Şi-au instalat corturi
În aceste condiţii, foarte mulţi dintre clienţii marilor magazine plănuiesc să cheltuiască mai puţin, iar retailerii să fure startul. Astfel, mgazinul de jucării Toy R Us va deschide magazinul joi seara, la ora 21.00, cu trei ore mai devreme decât în mod normal, când vor fi afişate primele reduceri pentru Black Friday.
Vânătorii de reduceri cu tradiţie din SUA vor lua cu asalt şi în acest an magazinele. Potrivit presei locale, în Florida de Sud aceştia şi-au instalat deja de câteva zile corturile în faţa marilor magazine, tocmai pentru a fi primii la coadă şi pentru a prinde chilipirurile de Sărbători. „Mă voi alătura celor care s-au aşezat deja la coadă. Îmi voi lua mâncarea pentru Thanksgiving la pachet", spune un localnic. Preţurile anunţate de magazine sunt de-a dreptul tentante. Alt bărbat care şi-a instalat deja cortul susţine că a ochit o plasmă cu ecran de 106 centimetri la doar câţiva dolari şi că produsul merită fiecare minut de aşteptare.
Cyber Monday şi ofertele online
Cei care nu prind reducerile din vinerea de după Thanksgiving mai au o şansă pentru a-şi rezolva problema cadourilor de Crăciun. Începând din 2005, retailerii americani au mutat mania cump