Richard Watson este unul dintre viitorologii care s-au incumetat sa realizeze cateva statistici pentru anul care se afla la inceput. Britanicul de 47 de ani are experienta in publicitate, design, head hunting si publishing, iar jobul sau actual este sa consilieze companiile asupra trendurilor pe urmatorul an. "In domeniul acesta trebuie sa identifici cele mai bune surse de informatii, sa le grupezi, sa vorbesti cu oamenii si sa faci sinapsele", explica Watson.
"Cand ai insa de-a face cu incertitudine, volatilitate si anxietate, e foarte greu sa identifici ce-ti rezerva viitorul." Exista insa si partea plina a paharului - ca in orice vreme de criza acuta, oamenii au tendinta sa se intoarca la origini, la lucrurile cu adevarat importante.
Prin urmare, Watson decreteaza ca oamenii se vor baza mai mult pe ei insisi si vor invata sa spuna "nu" multor lucruri nefolositoare (sa fie oare acesta si inceputul sfarsitului consumerismului?). Potrivit britanicului, 2009 va fi si anul ecologistilor cinici. Prezentul este acum cel mai important, prin urmare atentia acordata viitorului planetei va scadea. Nu va mai fi o chestiune de viata si de moarte pentru cei cu constiinta ecologica sa-si bea cafeaua doar din pahare reciclabile sau sa-si umple frigiderele doar cu alimente organice. In plus, in situatii de criza, solutiile politicienilor ipocriti sau ale vedetelor care conduc Toyota Prius tocmai dupa ce coboara din avionul privat sunt demascate drept simple strategii de marketing.
In aceste vremuri de anxietate si nesiguranta economica, va creste interesul pentru problemele cu care se confrunta lumea, pana si discutiile din baruri vor capata nuante filozofice, crede Watson. Pe masura ce efectele crizei se vor manifesta tot mai pregnant, lumea va deveni mai responsabila. Nu este exclus chiar ca faimoasa Casual Friday sa fie inlocuita de No email Monday, pentru c