Cele trei saptamani de greva care au paralizat uzina Dacia in luna aprilie nu par a fi afectat ambitiile Renault din aceasta tara, scrie Le Figaro, intr-un articol aparut in editia sa de astazi.
Renault, care afirma ca a recuperat productia pierduta in timpul conflictului, a investit 100 de milioane de euro la Pitesti pentru a produce 300.000 de Loganuri in acest an, fata de 223.0000 in 2007, dintr-un total mondial de 700.000. Iar anul viitor, capacitatea de productie a uzinei va creste la 400.000, in timp ce la nivel mondial nivelul productiei va ajunge la un milion.
Accelerarea cadentei la Pitesti insoteste inceperea fabricatiei modelului Sandero, un derivat al Loganului, care va fi lansat in Europa la sfarsitul lunii iunie. Obiectivul de productie pentru acest model este de 450 de masini pe zi, ceea ce inseamna 120.000 de vehicule pe an.
"Cautam sa atragem o clientele mai tanara, gratie unui design mai dinamic decat cel al Loganului, pastrand insa atuurile acestui model, respectv pretul si robustetea", subliniaza pentru Le Figaro, FranIois Fourmont, director general al Dacia.
Dupa ce a cheltuit un miliard de euro pentru a moderniza uzina de la Pitesti, achizitionata in 1999 dar aflata la data respectiva intr-o stare jalnica, constructorul francez o claseaza in prezent printre primele sale trei unitati in ce priveste calitatea. "Uzina beneficiaza de cele mai noi standarde in materie de calitate", afirma, la randul sau, Charles Murillo, director la Dacia.
Extinderea Renault in Romania nu se limiteaza la linia de productie actuala in care lucreaza 11.000 de muncitori. Grupul a creat in 2006 un centru tehnic, care va avea aproape 3000 de ingineri anul viitor, fata de 1700 in prezent, care va deveni cel mai mare centru de inginerie al Renault, dupa Technocentrul de la Guyancourt, unde lucreaza 15 000 de persoane, in regiunea pariziana.