Sub aspectul de dubita, cea mai noua realizare Skoda ascunde un autoturism complet, cu performante nebanuite avand in vedere exteriorul inedit.
Prezentata prima oara ca si concept, in urma cu trei ani, Skoda Roomster a devenit realitate din primavara. Desi impresia de la prima vedere aruncata din exterior te duce mai degraba la o masina utilitara, Roomster surprinde insa total atunci cand ajungi sa o cunosti.
SPATIOASA. In primul rand, habitaclul este inovator. Partea din fata se afla jos, traditional pentru o berlina, in timp ce pasagerii din spate se bucura de spatiu mai mult decat generos. Conform specialistilor, acest concept este unul cu totul nou pe piata de larg consum. Partea frontala a sasiului si suspensia fata provin de la Fabia, suspensia spate cu bara de torsiune si o parte din platforma spate provin de la primul model Octavia, in timp ce componentele centrale sunt noi. Skoda Roomster este disponibila in sase variante de motorizare, trei pe benzina si trei diesel. Propulsorul principal este cel in trei cilindri, de 1,2 litri si 64 CP, care se misca foarte bine, dar exista si un 1,4 cu 16 supape, care dezvolta 86 CP, iar versiunea de top pe benzina este 1,6, de 105 CP. Pe diesel, exista doua versiuni ale motorului in trei cilindri de 1,4 litri, care ofera 70, respectiv 80 CP, precum si versiunea de 105 CP, la 1,9 TDI.
MANEVRABILA. Avand un ampatament lung si ecartament marit, Roomster este foarte stabila. Directia electro-hidraulica este directa si putin usoara, imbinandu-se perfect alaturi de cutia manuala cu cinci trepte. In varianta de baza, Roomster are roti de 14 inch, dar versiunile mai scumpe ofera roti si de 15 si 16 inch, pe care sunt montate pneuri mai late si cu flanc mai mic. Tinuta de drum este foarte buna, acest lucru iesind mai mult in evidenta pe drumurile denivelate de la tot pasul. Interiorul nu a fost ignorat, folosind