Planul de salvare al industriei auto americane, care includea suma de 14 miliarde dolari sub formă de credit din partea statului, a căzut în Senatul SUA. General Motors, care a anunţat, la sfårşitul lunii trecute, că are nevoie de 4 miliarde de dolari pentru a-şi continua activităţile, ar putea declara falimentul pentru a beneficia de protecţie în faţa creditorilor. Chrysler, un alt producător auto important din SUA, care aştepta ajutor de la stat, a anunţat că va intra în
Planul de salvare al industriei auto americane, care includea suma de 14 miliarde dolari sub formă de credit din partea statului, a căzut în Senatul SUA. General Motors, care a anunţat, la sfårşitul lunii trecute, că are nevoie de 4 miliarde de dolari pentru a-şi continua activităţile, ar putea declara falimentul pentru a beneficia de protecţie în faţa creditorilor. Chrysler, un alt producător auto important din SUA, care aştepta ajutor de la stat, a anunţat că va intra în incapacitate de plată a furnizorilor şi a salariilor dacă nu va obţine credite pånă la finele acestei luni. Decizia Senatului SUA a aruncat, la sfårşitul săptămånii trecute, pieţele de capital într-o nouă serie de scăderi, în condiţiile în care adåncirea recesiunii economice globale pare iminentă. În ciuda declaraţiilor unor analişti conform cărora ajutorul din partea statului nu va face decåt să amåne inevitabilul, adică falimentul giganţilor auto americani în absenţa restructurărilor masive, investitorii au reacţionat instinctiv, diminuåndu-şi apetitul la risc. Indicele pieţelor emergente, MSCI Emerging Markets, a ajuns, în 2008, la o depreciere de 56%, semnificativ mai mare decåt scăderea de 45% a indicelui pieţelor dezvoltate, MSCI World Index. Dolarul s-a depreciat aproape instantaneu faţă de principalele valute după aflarea veştii. Faţă de yen, moneda americană a coboråt pånă la 88,53, cea mai redusă cotaţie din