Piaţa autohtonă a iaurturilor a crescut valoric, în primele şase luni ale acestui an, cu circa 22% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit companiei de cercetări de piaţă Nielsen, iaurtul fiind unul din produsele lactate cu cea mai solidă evoluţie a vånzărilor. Cei mai avantajaţi de această creştere sunt jucătorii nou-intraţi pe piaţă, în special aceia care au reuşit în ultimul an să se impună prin campanii de marketing agresive. Un astfel de exemplu e
Piaţa autohtonă a iaurturilor a crescut valoric, în primele şase luni ale acestui an, cu circa 22% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit companiei de cercetări de piaţă Nielsen, iaurtul fiind unul din produsele lactate cu cea mai solidă evoluţie a vånzărilor.
Cei mai avantajaţi de această creştere sunt jucătorii nou-intraţi pe piaţă, în special aceia care au reuşit în ultimul an să se impună prin campanii de marketing agresive. Un astfel de exemplu este Tnuva, companie israeliană, care s-a lansat pe piaţa romånească anul trecut, printr-o investiţie greenfield estimată la circa 55 de milioane de euro şi concretizată într-o fermă şi o fabrică de lactate în Popeşti-Leordeni, judeţul Ilfov. Managementul Tnuva a reuşit să urce compania în topul primilor trei producători de iaurt şi să lanseze, totodată, nu mai puţin de 23 de produse pe acest segment.
În prezent, piaţa iaurturilor, estimată la aproximativ 300 de milioane de euro, este disputată de cinci mari producători, printre care se află o singură companie locală, Albalact. Cei cinci (Danone, Friesland, Tnuva, Campina şi Albalact) deţineau, în primele şase luni ale acestui an, o cotă de piaţă cumulată de 82,13%, în valoare, şi de 75,1% în volum, potrivit datelor Nielsen. Acelaşi studiu arată că piaţa iaurturilor a crescut, în primul semestru al acestui an, cu doar 11% în volum, dar cu aproximativ 22% din punct de vedere val