In acest an, consumatorii si-au pierdut increderea in marcile companiilor dupa ce recesiunea s-a adancit, desi Coca-Cola si IBM si-au pastrat pozitiile fruntase in topul celor mai valoroase marci ale lumii, scrie BBC News.
Potrivit raportului anual al agentiei de branding Interbrand, valoarea marcii Google a crescut cu 25% la 31,9 miliarde dolari fata de anul trecut , cea mai mare crestere din acest an.
De asemenea, raportul din acest an mai aduce o premiera, fiind pentru prima data cand valoarea totala a celor mai importante 100 marci ale lumii a scazut cu 4,6% la 1.150 miliarde dolari.
Intr-un an in care unele banci au fost preluate de guvernele tarilor din care provin, iar altele au intrat in faliment, valoarea marcilor reprezentate de institutiile financiare a scazut.
Valoarea marcii CitiBank a scazut cu 49% la 10,2 miliarde dolari, in timp ce valoarea UBS a scazut cu 50% la 4,3 miliarde dolari. Valoarea marcii American Express s-a micsorat cu 32% la 14,9 miliarde dolari, iar brand-ul reprezentat de Morgan Stanley s-a topit cu 26% la 6,39 miliarde dolari.
Companiile producatoare de masini incearca sa lanseze masini pe care oamenii sa le cumpere in aceste momente de criza, fapt ce ingreuneaza evolutia pozitiva a acestora. Toyota, Mercedes Benz, BMW, Volkswagen si Porsche au cunoscut o scadere marcilor.
"Brand-urile care de-a lungul timpului ocupau pozitii importante in acest top si care au o dimensiune si o stabilitate impresionanta, au traversat un an dificil", a anuntat Interbrand, referindu-se la performanta slaba a bancilor si a companiilor producatoare de masini.
Marcile cu o performanta slaba sunt cele care au avut divizii importante ce au iesit pe pierdere, o categorie care include si UBS.
Momentele dificile pot determina oamenii sa reevalueze "natura relatiilor pe care le au cu marcile si cat de increza