Ministerul Transporturilor (MT) susţine că există neconcordanţe între decizii succesive luate de CNSC în cazul proiectelor de reabilitare a liniei de cale ferată Braşov - Simeria şi de construcţie a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, care cauzează tergiversarea începerii lucrărilor.
Ministerul arată că în cazul licitaţiei de concesionare de lucrări la tronsonul de autostradă Cormanic-Braşov, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a hotărât la 21 decembrie 2012, prin Decizia nr.1001S/C11/5822, admiterea contestaţiei formulate de compania China Communications Construction Company Limited şi suspendarea procedurii de atribuire.
"În data de 3 ianuarie, CNSC a comunicat Ministerului Transporturilor, mai exact instituţiei subordonate - CNADNR, o altă decizie cu privire la aceeaşi cauză. Este vorba de Decizia nr.3/ C11 / 5822 prin care este admisă doar parţial contestaţia formulată de compania China Communications Construction Company Limited. Conform celei de a doua decizii, CNSC dispune «continuarea procedurii de atribuire», obligând totodată «asocierea formată din MT şi CNADNR la publicarea unei erate în SEAP şi JOUE care să cuprindă criteriile de preselecţie, algoritmii de calcul aferenţi acestora, numărul minim şi maxim de operatori economici, dar şi decalarea termenului de deschidere a ofertelor cu o perioadă egală cu intervalul de timp în care procedura de atribuire a fost suspendată»", se arată într-un comunicat al ministerului.
Totodată, potrivit MT, în cazul contractului pentru execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii secţiunea 3: Coşlariu - Simeria, tronsonul Vinţu de Jos - Simeria, comisia de analiză se află în prezent în proces de reevaluare a ofertelor, ca urmare a contestaţiei depuse în data de 12 noiembrie de către asocierea Swietelsky - Strabag - Alstom - Arcada - Euro Construct - Transferoviar Grup,