INVESTIŢIE. Renault Fluence Z.E. consumă 10 lei la 100 de kilometri.
Unul dintre automobilele electrice care ar putea fi adus în România anul viitor, Renault Fluence Z.E., va costa cât o variantă obişnuită pe motorină. În prezent, modelul „clasic” se vinde la preţuri cuprinse între 12.900 de euro şi 16.950 de euro. Apariţia acestui vehicul pe străzi este condiţionată însă şi de „prize” - infrastructura pe care noi încă nu o avem.
„În România nu există un proiect şi nu s-a luat vreo decizie în acest sens. În multe state din Uniunea Europeană s-au montat deja diverse modele de alimentare, la blocuri sau în parcări”, a declarat purtătorul de cuvânt al Renault Nissan România, Sorin Arecco. Produs la uzinele Renault din Turcia, modelul Fluence poate fi util pentru o familie din România cu venituri medii.
Maşina aceasta combină toate calităţile pe care le-ar putea căuta un tată care îşi duce copilul la şcoală, apoi soţia la serviciu şi, în cele din urmă, ajunge şi el la birou. Fluence este lungă de 4,820 de metri şi lată de 1,882 de metri. Are 95 de cai-putere şi o autonomie de 160 km/h.
Utilă pentru familie
Printr-o simulare, am vrut să vedem cum ar folosi o astfel de maşină o familie într-o zi normală de lucru. Concluziile sunt că se pot face economii la bani, poluare nu există, iar totul se rezolvă la priză. Astfel, după ce a fost pusă la încărcat peste noapte, conectată la o priză de 220 - una dintre variantele de alimentare - la 7.00 di mi neaţa pleacă pe Şoseaua Olteniţei, din cartierul bucureş tean Berceni, spre şcoala generală unde învaţă copilul.
Apoi, merge spre Piaţa Unirii, în zona în care soţia are serviciul. Dacă nu a fost încărcată peste noapte, i se poate schimba bateria în mai puţin de 3 minute, într-un centru specializat din drum. După aceea, soţul va merge spre Pipera, unde ar