Copiii trişti, abuzaţi, neglijaţi, agresaţi pot suna, începând de mâine, la Telefonul Copilului (116111) după un program prelungit, de la 8.00 la 00.00. Sursa: SHUTTERSTOCK
Asociaţia Telefonul Copilului are şi un număr mai mare de specialişti la celălalt capăt al firului, şapte noi asistenţi sociali şi psihologi fiind angajaţi. Iniţiativa de a prelungi programul are sloganul „Telefonul Copilului 116 111 te asculta din zori pana-n miez de noapte” şi este finanţată de VELUX Foundation, Romtelecom, COSMOTE, ERSTE Foundation, dar şi din fondurile adunate din campania radio PIERDUT, organizată de Europa FM.
„Într-un context naţional influenţat tot mai acut de criza financiară, este foarte important ca tot mai mulţi copii şi părinţi aflaţi în nevoie să ştie că nu sunt singuri. Extinderea programului de lucru, până la miezul nopţii, al singurei linii de asistenţă gratuită la nivel naţional adresată copiilor şi părinţilor, 116 111, este o dovadă în plus că ne pasă”, a spus Cătălina Florea, director executiv al Asociaţiei.
Numai în 2009 peste 6.000 de copii au apelat Telefonul Copilului, iar în 2010 numărul acestora a sărit de 14.000. Principalele problemele ale micuţilor care pun mâna pe telefon sunt consilierea psihologică, abuzul sau problemele educaţionale.
Numărul 116111 este apelabil gratuit de pe orice linie Romtelecom sau Cosmote.