Cea mai veche institutie bancara din Romania, CEC Bank, trece, prin procesul de rebranding anuntat in urma cu o saptamana, in tabara niselor - cel putin din punct de vedere al identitatii vizuale. Banca iese de sub adapostul pusculitei galbene si devine verde, culoare folosita, pe o piata romaneasca dominata de rosu, albastru si galben, doar de cateva banci mai mici sau filiale ale unor banci straine - ATE Bank Romania, Banca Comerciala Carpatica, OTP Bank, Intesa Sanpaolo, ABN-AMRO, GarantiBank.
Aneta Bogdan, managing partner Brandient, agentia care a elaborat procesul transformarii brandului CEC in CEC Bank, a explicat pentru HotNews.ro cum se schimba pozitia pe piata a bancii, din punct de vedere al elementelor de identitate.
Informatia pe scurt:
Verdele este bun in retail. Nuanta de verde fascia folosita de CEC Bank este unica si "nu confuzeaza consumatorul"CEC devine CEC Bank pentru a lamuri clientii ca este o banca universala, nu o categorie de sine statatoarePentru vechile elemente de brand, "cuvantul nu este "depasit", nici "invechit", ci mai degraba "daunator""Pentru Brandient, contractul cu CEC este "un proiect de reputatie, nu de profit"
"Verdele este de incredere, este sincer si este confortabil. Nivelul sau de vizibilitate (prin combinatia celor doua tonuri de verde) este foarte bun in retail. CEC Bank are un verde unic pe fascia, produs special pentru aceasta banca de catre producatorul international 3M", explica Aneta Bogdan.
Cum se potriveste aceasta culoare pe o piata unde bancile mari, ajutate de brandurile europene de care apartin, prefera albastru (BCR), rosu (BRD) sau galben (Raiffeisen)? "Da, rosu este cea mai buna culoare in design, cea mai de impact, dar nu se potriveste oricui:) Pentru rosu, iti trebuie dinamism si agresivitate, iar identitatea corporatista a CEC Bank nu are aceste caracteristici.