Denumirea buna a unei companii sugereaza mai mult decat descrie si are flexibilitatea de a supravietui schimbarilor neasteptate sau extinderii.
Produsele se pot duce si reveni, dar numele companiilor vor ramane mereu. Cand incepeti o noua companie, ganditi-va un timp pentru a alege un nume care sa distinga afacerea dumneavoastra de competitie. De altfel, chiar si cu cea mai buna idee sau inventie, clientii dumneavoastra pot avea un timp dificil pentru a va gasi pe dumneavoastra sau produsul dumneavoastra intr-o piata aglomerata.
Toti antreprenorii se confrunta cu o clasica dilema de marketing: Ei vor ca numele companiei sa spuna consumatorilor exact ceea ce vand, dar descriptivitatea numeste un nou loc Country Music Hall, Blues Center sau Music Palace poate crea confuzie cu alte nume de afaceri similare. In mod ironic, firme specializate in branding (The Brand Consultancy, Brand Design, Name Development) cad victime acestei greseli de abordare. Astfel de nume descriptive pot face dificila diferentierea de competitie.
Numele de succes ale companiei este sugestiv si nu descriptiv. Cand aplicam pe un produs, necesita imaginatie, o nuanta sau perceptie care sa determine natura bunului. Un exemplu ipotetic de nume sugestiv al unei companii este Sunshine Orange Juice (Suc de Portocale Pur), in care Sunshine sugereaza naturaletea sucului de portocale pe care firma il vinde, fara o descriere imediata.
Chiar mai bine decat termenii sugestivi sunt numele arbitrare, care cuprind cuvinte obisnuite, iar cand sunt folosite pentru a identifica anumite produse, fara a sugera sau descrie un ingredient semnificant, calitativ sau caracteristic produsului. De exemplu, Amazon nu are niciun inteles, decat semnificant, atunci cand e aplicat vanzarilor de carti, Apple pentru computere sau Camel pentru tigari.
O alta abordare este de a pune un nume ciudat, unu c