In conditiile in care industria de presa scrisa se confrunta deja cu cel mai mare declin din ultimele decenii, majoritatea ziarelor importante din SUA au consemnat un regres in ceea ce priveste tirajul in cele sase luni anterioare lui septembrie, potrivit estimarilor Biroului American de Audit, informeaza Wall Street Journal.
Insa realitatea este in unele cazuri mult mai grava decat au indicat cifrele anuntate. Unele ziare au majorat preturile percepute pentru editiile comercializate la chioscuri si au oprit livrarile catre clientii neprofitabili. De asemenea, in timp ce tirajele au inregistrat o scadere in ultimii ani pe fondul migrarii in masa a consumatorilor catre structurile de internet, multi editori au punctat ca prin intermediul editiilor vandute la chioscuri si al celor online, au reusit sa ajunga mai usor la publicul consumator de presa. Problema majora pentru editori este ca editiile tiparite solicita o rata de publicitate mai mare decat cele de pe Internet, astfel incat chiar daca numarul cititorilor s-a amplificat, ziarele au profituri mai mici.
Una dintre cele mai accentuate evolutii negative s-au inregistrat in cadrul Atlanta Journal-Constitution, unde tirajele zilnice s-au diminuat cu 13,4%. Aproximativ jumatate din aceasta scadere a fost influentata de decizia conducerii ziarului de a reduce numarul statelor catre care se efectuau livrari, potrivit lui Bob Eickhoff, vicepresedinte de operatiuni pentru ziarul detinut de Cox Enterprise.
Si in alte cazuri se practica o strategie similara pe fondul ideii ca abonatii din locatii indepartate nu sunt indeajuns de valorosi pentru ca distribuitorii sa justifice costurile mari pentru a le aduce ziarul.
"Unele distribuiri nu sunt la fel de avantajoase ca altele", a declarat editorul de la Arizona Republic, John Zidich, care a atribuit jumatate din declinul de 5,5% al tirajului zilnic de