Centura de Est a Clujului este deschisă traficului pe două din cele trei tronsoane, însă până la finalizare ajută mai mult comuna Apahida.Celălalt tronson, până la intrarea dinspre Vâlcele, este aşteptat de Direcţia Regională de Drumuri Cluj la mijlocul anului 2010.
Clujeanul de rând are două variante să intre pe Centura Ocolitoare Est a municipiului Cluj-Napoca, aflată pentru moment în hibernare. Până la finalizarea programată de autorităţi pentru 1 iulie 2010, cele două tronsoane pe care a fost deschis traficul sunt folosite de riverani sau de cei care nu vreau să intre prin comuna Apahida în drumul spre Dej.
Acest tronson scurtează cu câţiva kilometri dar cu minute bune drumul spre nordul ţării şi a devenit favoritul autocamioanelor. Comuna Apahida arată „mai aerisitită", după cum ne-a spus ieri o localnică care vindea zarzavaturi pe marginea drumului.
Apahida nu mai vrea trafic greu
Primarul din Apahida, Ionel Fărcaş, speră ca traficul greu să fie obligat să folosească centura cât mai repede. „Noi nu putem face acest lucru. Trebuie cei de la Drumuri Naţionale şi poliţia să se ocupe de asta. Aproape au murit oamenii de la firma de iluminat în accidentul acela dinainte de sărbători, când un şofer de TIR le-a acroşat maşina de la Neon", s-a plâns primarul Ionel Fărcaş.
Clujenii care vor să se bucure de noua investiţie din banii de la bugetul central pot „urca" pe centură la sensul giratoriu de la Dezmir. De aici se poate merge atât spre nordul ţării, cât şi spre alte zone limitrofe ale municipiului - Someşeni, unde funcţionează încă groapa de gunoi de la Pata Rât sau satele Pata şi Gheorgheni.
Acces „recomandat" doar riveranilor
Ieri, pe acest sector de drum puteai număra pe degetele de la o mână maşinile care treceau pe aici. „Scrie la intrare că doar pentru riverani, că altfel nu ar şti nimeni că nu duce nicăieri drum