Vezi
Linia telefonica gratuita instalata la Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DGASPC) pentru reclamarea cazurilor de abuz asupra minorilor isi dovedeste tot mai mult utilitatea. Potrivit reprezentantilor institutiei, luna de luna, in jur de cinci cazuri critice sunt descoperite ca urmare a unor reclamatii la “telefonul copilului”. Numarul 0262-983 a fost apelat anul acesta de mai multe ori in situatii limita, cand s-au constatat acte de violenta impotriva unor copii.
Cel mai recent caz a fost semnalat telefonic in urma cu doua zile , de catre angajati ai Primariei Remetea Chioarului. Acestia au aratat ca o femeie si copilul ei in varsta de 12 ani sunt supusi unor violente de catre capul familiei , pe fondul consumului exagerat de alcool. In aceeasi zi, ambele victime au fost aduse la centrul maternal din Baia Mare, pentru a le oferi siguranta necesara.
Autoritatile au aratat ca numarul cazurilor de acest gen si cel al solicitarilor de interventie in caz de abuz transmise la telefon au fost in crestere pe parcursul anului. “In 2012 au crescut raportarile pe fondul problemelor sociale mai diverse si, un element esential, opinia publica ia act de faptul ca 'telefonul copilului' exista si functioneaza”, a explicat, pentru eMaramures , seful biroului Protectia Copilului, Raoul Dromereschi.
De la inceputul anului si pana in prezent, au fost raportate la DGASPC Maramures 196 de cazuri de abuz sau neglijenta iar aproximativ un sfert dintre acestea au fost anuntate la 0262-983. Cele mai multe dintre reclamatiile intemeiate facute la “telefonul copilului” au vizat situatii de neglijenta , iar circa 25% din total au fost pentru abuzuri asupra minorilor.
Conform celor care se ocupa de inregistrarea plangerilor, reclamatiile telefonice au venit mai ales din partea unor adulti. Responsabilii au arat