Două aplicaţii în limba română oferă utilizatorilor de smartphone sau tabletă toate informaţiile de care au nevoie în situaţii de urgenţă medicală.
Aplicaţiile oferă sfaturi simple privind acordarea primului ajutor, precum şi numeroase lecţii insoţite de imagini sau materiale video. Construite pentru a facilita accesul la informaţii ce pot salva o viaţă sau pot ameliora suferinţa victimei până la sosirea ambulanţei, aceste aplicaţii pot fi descărcate gratuit pe telefonul mobil.
Crucea Roşie Română a lansat în luna februarie aplicaţia „Prim Ajutor” disponibilă în acest moment doar pe dispozitivele cu iOS (iPhone, iPad şi iPod Touch). Aplicaţia are o structură simplă şi poate fi folosită fără a fi nevoie de acces la Internet. Informaţiile sunt grupate în două secţiuni principale, „Învaţă” şi „Urgenţe”, unde e descris, pas cu pas, tot ce trebuie făcut pentru diferite situaţii, până la sosirea medicilor. În cazul unui accident rutier sau alte urgenţe, în prima etapă va oferi posibilitatea de a apela direct din aplicaţie serviciul 112.
„Viaţa ne poartă deseori în contexte neprevăzute, în care este foarte important să acţionăm prompt. Într-o situaţie limită, ce implică riscuri majore, este vital să ştim să acordăm primul ajutor corect. Prin lansarea acestei aplicaţii extindem aria de diseminare a informaţiilor, în acest domeniu de tradiţie al Crucii Rosii Române, şi oferim acces larg la tehnicile de acordare a primului ajutor de bază prin intermediul unui suport modern şi accesibil”, declară Mihaela Geoană, Preşedinte al Societăţii Naţionale de Cruce Roşie din România.
În plus, pentru fiecare descărcare a acestei aplicaţii Real Hypermarket va dona 2 euro către Crucea Roşie Română pentru înfiinţarea Punctelor de Prim Ajutor în zonele izolate ale ţării.
O altă aplicaţie ce încurajează cetaţenii să se implice în situaţiile de criză este d