Primul tren de epocă din România, care va face legătura între Braşov, Râşnov şi Zărneşti, a fost inaugurat, ieri, de preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Aristotel Căncescu. Trenul este denumit Dracula Express, are două locomotive şi trei vagoane. Una dintre locomotive, Pacificul, a fost fabricată în anul 1922, în Germania, ca unicat european, iar a doua locomotivă a fost fabricată în 1934, la uzinele Malaxa. Ambele locomotive au fost reparate şi puse în funcţiune în acest an.
Vagonul regilor
De asemenea, fiecare dintre cele trei vagoane din componenţa trenului turistic are istoria sa. Primul vagon a fost fabricat iniţial pentru regele Ferdinand, în 1926, la uzinele Astra Arad, şi ulterior a fost folosit de regele Carol al II-lea, începând din 1934. Vagonul este dotat cu trei cuşete (una a regelui, una a invitaţilor şi cea de-a treia pentru soldaţii din escorta regală), o bucătărie, un salon şi o baie cu cadă şi duş. Vagonul-salon era folosit pentru călătoriile regelui şi a fost restaurat de operatorul privat Regio-Trans, care asigură funcţionarea garniturii.
Orient Express-ul
Al doilea vagon a fost fabricat la Milano, în Italia, în anul 1924, iar ultimul vagon a funcţionat în garnitura trenului Orient Express, care a circulat în perioada interbelică.
Restaurarea vagoanelor şi a locomotivelor a costat 600 de milioane de lei, bani alocaţi de la bugetul Consiliului Judeţean.
Directorul Regionalei CFR Braşov, Ionel Dicu, speră ca trenul turistic inaugurat marţi să fie foarte solicitat de turişti şi să aibă o viaţă cât mai lungă, aşa cum este şi cazul căii ferate Braşov-Zărneşti, construită în anul 1889.
Două curse pe săptămână
Turiştii vor putea circula gratuit până la finele lunii iunie, în fiecare sâmbătă şi duminică, urmând ca din luna iulie acesta să intre într-un circuit comercial şi să fi