Pe o piata tot mai dinamica, majoritatea companiilor incep sa inteleaga importanta motivarii propriilor salariati, astfel incat, beneficiile salariale acordate devin o obisnuinta si in tara noastra. Ca si in anii precedenti, tichetele de masa sau cadou au fost majoritare in raport cu alte alternative de plata folosite de companii.
Conform estimarilor din piata, valoarea pietei tichetelor de masa din Romania este estimata pentru 2007 la 1,1 miliarde euro. Astfel, dintr-un numar de total de 4,5 milioane de salariati, mai mult de jumatate beneficiaza deja de tichete de masa.
In prezent, aproximativ 60% din companiile din Romania utilizeaza in pachetele de beneficii extrasalariale tichete de masa, ceea ce inseamna ca putem vorbi deja de o piata matura si stabila, au declarat, pentru Wall-Street, principalii emitenti de tichete de masa.
In urma absorbtiei societatii Hungastro, fuziune finalizata in 25 octombrie 2007, Accor Services SRL si-a consolidat pozitia de lider in domeniul tichetelor de servciii, detinand o cota de piata de 46%. Pozitia secunda este ocupata de SodexhoPass cu o cota de piata de 40%-45%, in timp ce Cheque Dejeuner a reusit sa obtina o felie din piata de 20%, in crestere cu 6 procente fata de 2006.
In ultimii ani, piata tichetelor de masa s-a dezvoltat si s-a consolidat, astfel incat, in prezent, cresterea pietei va fi influentata de dezvoltarea de produse noi.
„Toate serviciile care nu au atins inca pragul de maturitate a pietei: tichetele cadou pentru cheltuieli sociale, cele pentru cheltuieli de marketing si protocol, cele de cresa, vor influenta dezvoltarea acestui sector. In aceeasi masura, piata va fi influentata si de includerea diferitelor tipuri de tichete in pachetul de beneficii extrasalariale a din ce in ce mai multor angajati din sectorul public”, au declarat, pentru Wall Street, reprezentantii SodexhoPass