Cele mai mari malluri din Bucuresti si din tara, cel mai gol mall la deschidere din Capitala, primele inchideri de centre comerciale sau intrarea pe piata a unor companii precum Decathlon, Waikiki sau C&A sunt principalele noutati ale pietei de retail din acest an.
Odata cu inaugurarea extinderii proiectului Iulius Mall din Timisoara, livrarile de spatii comerciale noi in acest an au luat sfarsit, cu un bilant destul de sarac, format din cinci centre comerciale noi si trei extinderi ale unor proiecte existente.
Valoarea investitiilor in cele opt proiecte s-a ridicat la circa 700 de milioane de euro pentru constructia unor spatii cu o suprafata inchiriabila de aproximativ 250.000 de metri patrati.
Bucurestiul a fost in centrul atentiei dezvoltatorilor, tinand cont ca patru din cele opt proiecte noi au fost deschise aici - Grand Arena si Cotroceni Park, precum si extinderile de la Plaza Romania si Militari Shopping.
In timp ce Grand Arena a avut dificultati majore in a ocupa spatiile, dupa ce in primavara acestui an numerosi retaileri au oprit orice investitie, restul proiectelor deschise in Capitala au avut rezultate multumitoare. Militari Shopping a venit cu un concept nou de spatii comerciale si chiriasi puternici precum Decathlon, C&A, Hervis, Humanic sau New Yorker, Plaza Romania era un proiect deja stabilizat, la cinci ani de la inaugurare, in timp ce Cotroceni Park si-a atras in primele saptamani un public numeros datorita recordurilor privind dimensiunea proiectului si a investitiei.
In tot acest timp insa marea majoritate a proiectelor din afara Capitalei au suferit, astfel ca inaugurari noi a avut doar firma Globe Trade Center (GTC), cu doua malluri Galleria la Suceava si Piatra Neamt, compania cipriota Omilos, care a inaugurat prima etapa a proiectului ERA din Oradea, in timp ce Iulian Dascalu si-a consolidat pozitia in T