TIMISOARA. Deschiderea magazinelor online, unde marfa este comercializata prin intermediul Internetului, tinde sa devina cea mai frecventa idee de afaceri din ultimii ani, un fenomen care rescrie din mers caracteristicile shopping-ului traditional.
Daca in 2008, la nivelul intregii tari existau circa 1600 de „pravalii” virtuale, in prezent, doar in judetul Timis, numarul afacerilor de comert derulate pe Internet bate inspre 700.
Succesul acestui gen de shopping se bazeaza, in special, pe preturile produselor, mai mici cu 15 – 30 % decat in cazul marfurilor similare cumparate dintr-un hypermarket, dar si a costurilor reduse de intretinere, in conditiile in care mentenanta unui site este mult mai usor de suportat financiar decat chiria unui spatiu comercial.
„Deschiderea unui magazin virtual presupune, inainte de toate, infiintarea unei societati comerciale. Aceasta trebuie sa aiba ca si obiect de activitate comertul cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet, conform Codului CAEN 4791. Apoi, investitia este modica si depinde de valoarea produsele scoase la vanzare, insa nu se poate compara cu banii bagati la inceput intr-un magazin real, pentru ca nu este nevoie de stocuri mari. Te aprovizionezi pe masura ce vinzi”, ne-a declarat Alex Hagiu, student la Facultatea de Drept, care a investit intr-un magazin virtual alaturi de doi prieteni.
“Am pus fiecare cate 2000 de euro si ne-am apucat de treaba. Investitia initiala a fost de 6.000 de euro, bani cu care am acoperit achizitionarea stocului initial de marfa, realizarea web magazinului si promovarea site-ului. Scriptul e cel mai scump, iar programatorii cer destul de mult pentru ati face un soft prietenos si usor de folosit de catre clienti. In prima luna, aproape ca ne-am recuperat investitia, iar apoi faceam vanzari si de 500 de euro pe zi. Afacerea ne-a depasit asteptar