Compania Plafar, care şi-a pierdut propriul brand "Plafar", vândut de autorităţi în 2007 pentru un milion euro, nu va mai fi considerată companie naţională şi nu se va mai ocupa decât de prelucrarea ceaiului şi a cafelei. Sursa: R[ZVAN V[LC[NEAN'U
Rămasă fără o reţea proprie de desfacere şi fără dreptul de comercializare a produselor proprii utilizând marca "Plafar", companiei îi va fi drastic restrâns obiectul principal de activitate şi va fi tratată ca o simplă societate, care nu mai desfaşoară activităţi de interes public naţional, potrivit unui document obţinut de Mediafax.
Asta după ce sucursalele Plafar au fost desfiinţate, cu excepţia unui singur punct de lucru de la Cluj- Napoca, întrucât activele care le deserveau au fost vândute în timpul procedurii de insolvenţă, pentru a se acoperi datoriile societăţii.
Societatea Naţională Plafar a fost înfiinţată în 1999, având ca obiect principal de activitate producţia, industrializarea şi comercializarea la intern şi la export a plantelor medicinale, aromatice, toxice şi stupefiante. La acel moment, compania avea un capital social de 2,02 milioane lei, opt sucursale şi acoperire teritorială la nivel naţional.
Brandul "Plafar", vândut pe un milion de euro
În iunie 2007, statul a cedat însă brandul "Plafar", unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti, către reţeaua privată de farmacii Centrofarm, cu acţionariat străin, pentru 1 milion de euro, compania Plafar rămânând astfel fără dreptul de comercializare a produselor proprii cu utilizarea acestei mărci.
Cu datorii de 5,1 milioane lei, doi ani mai târziu a intrat în insolvenţă la cererea acţionarului său majoritar, Ministerul Economiei, administrator judiciar fiind numit Remus Borza, acelaşi care s-a ocupat mai târziu şi de insolvenţa Hidroelectrica. Din insolvenţă a ieşit la jumătatea anului trecut.