Erorile din actele de stare civilă vor putea fi remediate mult mai uşor. Dacă până recent era necesară o decizie judecătorească în acest sens, de acum actele pot fi modificate printr-o simplă decizie a primarului.
În luna mai a acestui an a fost modificată Legea 119/1996 prin Legea nr. 117/2006, iar începând cu data de 8 septembrie 2006 au devenit aplicabile prevederile Legii 117/2006. Rectificarea erorilor produse la întocmirea actelor de stare civilă (de naştere, de căsătorie, de deces) iese de incidenţa organelor de jurisdicţie. De acum acestea vor fi rectificate pe cale administrativă prin emiterea unei dispoziţii de către primarul localităţii în care a fost întocmit actul de stare civilă.
„Prin această procedură, rectificarea erorilor din actele de stare civilă precum şi a menţiunilor înscrise greşit pe marginea actelor se simplifică, prin aceea că îndreptarea erorilor produse la întocmirea actelor de naştere, căsătorie şi deces din vina ofiţerului de stare civilă delegat, se face pe cale administrativă, în baza dispoziţiilor emise de primarii localităţilor în care au fost înregistrate actele.”, ne-a declarat Gabriela Ungureanu, directorul executiv al Direcţiei Judeţene Comunitare de Evidenţă a Persoanei Braşov.
Pentru soluţionarea cererilor privind rectificarea actelor de stare civilă trebuie depusă o cerere la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţa Persoanelor (SPCLEP) la care este arondată localitatea ce are în păstrare actul, sau la SPCLEP de la locul de domiciliul al persoanei interesate. Cererea va fi însoţită de actele considerate a fi necesare pentru susţinerea sa, iar după emiterea dispoziţiei şi rectificarea erorilor din actul de stare civilă, se întocmeşte un nou certificat care se înmânează persoanei interesate. Certificatul eliberat anterior se retrage şi se anulează. Erorile din actele de stare civilă vor putea fi remedia