Magazinele online romanesti se inmultesc, urmand tendinta internationala, iar antreprenorii intra in astfel de afaceri tocmai pentru ca acestea sunt populare, se dezvolta cu rapiditate si aduc un profit maxim la un efort relativ minim. In prezent, daca vrei sa iesi la cumparaturi pe Internet, iti stau la indemana o serie de site-uri web care iti pot satisface nevoia de consum.
In urma cu trei luni, Matei Schwartz (foto) si Lavinius Rovina, cei doi asociati ai Fabrique.ro, si-au propus sa schimbe fata vestimentara a Bucurestiului, prin lansarea unui magazin online de haine. In ciuda dificultatilor prin care au trecut si cu siguranta vor mai trece, cei doi au dat startul unui business cu bataie lunga, dupa cum declara, pentru Wall-Street, Matei Schwartz.
Fost fashion editor pentru Time Out Bucuresti, Matei Schwartz are asadar un background in lumea modei, de care se va folosi pe parcurs pentru a duce afacerea pe care a pornit-o la un nivel cat mai inalt. Asociatul sau, Lavinius Rovina, a fost brand manager pentru Vodafone Romania inca de pe vremea cand operatorul de telefonie mobila se numea Connex.
“Am deschis un magazin online de haine in ideea de a imbina fashion background-ul meu cu creativitatea si experienta in marketing si brand promotion a lui Lavinius. Ne-a placut foarte mult ideea si am inceput sa ne gandim la Fabrique. Asta se intampla in august 2007, iar la sfarsitul lui septembrie eram deja la Paris la targuri de haine. In octombrie am facut o mare parte din buying-ul pentru primul sezon. Ne-am fixat atunci ca data de pornire a magazinului va fi martie 2008. Din pacate, proasta intelegere cu prestatorii de servicii din Romania ne-a facut sa intarziem cu mai bine de o luna deschiderea boutique-ului”, povesteste Matei Schwartz.
Initial, suma investita in acest business s-a ridicat undeva in jurul valorii de 30.000 de euro, iar pe viit