Agentiile de turism isi maresc numarul de oferte last-minute si taie din pretul vacantelor pentru a-si putea indeplini obiectivele propuse la inceputul anului, in conditiile in care criza a afectat apetitul de calatorii al multor consumatori, acestia preferand sa economiseasca in acest context de incertitudine.
Sejururi mai scurte, destinatii noi, estimari pesimiste in ceea ce priveste evolutia pietei pe anul viitor, sunt cuvintele care definesc piata agentiilor de turism in 2009.
Jucatorii de profil isi vad afacerile in scadere si un ritm de crestere al pietei pentru anul viitor la jumatatea celui din 2008.
Schimbarea prognozelor a aparut intr-un interval de timp extrem de scazut, tinand cont de faptul ca in urma cu aproximativ o luna majoritatea agentiilor de turism spuneau ca inca nu sunt afectate de criza si nu credeau ca impactul crizei va fi atat de puternic.
"Promotiile in aceasta perioada sunt oricum un lucru de sezon. Am inceput sa negociem din timp pretul pachetelor pentru iarna aceasta in scopul obtinerii unui avantaj competitiv fata de concurenta, pentru ca am sezizat pe pietele pe care lucram in mod traditional efectele crizei. Daca anul trecut propuneam sase oferte de tipul last-minute, anul acesta am mai adaugat doua destinatii. Mai bine vinzi tot, chiar si mai ieftin, decat sa ramai cu pachete nevandute", a declarat Cristina Irimia, director de marketing in cadrul agentiei de turism J'Info Tours, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata de profil.
Potrivit acesteia daca anul trecut compania oferea chartere pe destinatiile Sharm el Sheikh (Egipt), Hurghada (Egipt), Salzburg, Thailanda, Dubai si Paris, anul acesta compania a pastrat aceste destinatii, dar a mai introdus inca doua: Zanzibar (Tanzania) si Punta Cana (Republica Dominicana).
"Se negociaza pe toate componentele pentru a putea face oferte m