Centrul comercial Unirea Shopping Center din Bucuresti a avut anul trecut cel mai mare numar de vizitatori (40.000 pe zi) si cele mai mari vanzari pe metrul patrat pentru retailerii de imbracaminte, devansand mallurile mai nou construite, precum Plaza Romania sau Baneasa Shopping City, potrivit unui studiu al firmei de consultanta imobiliara Colliers International.
"Cei 40.000 de vizitatori care intra zilnic in centrul comercial genereaza vanzari anuale medii de 7.000-10.000 euro/metrul patrat pentru magazinele de articole de imbracaminte, in cazuri exceptionale putand ajunge si pana la 14.000 euro/metrul patrat", se arata in analiza Colliers, care nominalizeaza retailerii Steilmann, Polo Garage, Flo & Jo sau Lee Cooper printre cei mai importanti chiriasi ai proiectului.
Urmatoarele malluri in top, atat ca vizitatori, cat si ca vanzari, sunt cele construite de Anchor Grup - Plaza Romania si Bucuresti Mall - care atrag zilnic intre 30.000 si 35.000 de vizitatori si vanzari cu circa 10% mai mici decat in Unirea Shopping Center.
O buna parte din chiriasii celor doua malluri coincid, si anume retailerii Mango, Debenhams, Esprit, Famous Brands, BSB, Motivi, Leonardo, Promod sau Polo Garage.
Cel mai mare mall din Bucuresti - Baneasa Shopping City - deschis in urma cu mai putin de un an, nu a ajuns pana in prezent la nivelul traficului si vanzarilor din mallurile situate in interiorul orasului. Numarul vizitatorilor este zilnic de aproximativ 27.000, in timp ce vanzarile pe metrul patrat au fost anul trecut cu 20-50% mai mici decat in Plaza si Bucuresti Mall, in functie de tipul de retail si localizarea brandului in cadrul centrului comercial.
"Baneasa Shopping City este inca in faza de maturizare, iar odata cu inaugurarea zonei de distractie, traficul va urma cel mai probabil un trend ascendent, aducand cu sine si o crestere a vanzarilor