De trei ani de zile, respectiv de la semnarea precedentului acord cu FMI, Guvernele României încearcă să readucă principalele companii pe stat, "căpuşate" de băietii deştepţi din energie sau din transport, pe linia de plutire, prin numirea unui management profesionist.
Rezultatele de până acum pun însă la îndoială capacitatea autorităţilor de a alege lideri pe alte criterii decât cele politice sau de a accepta planurile de management dureroase ale unor directori care s-au aflat la conducerea altor companii similare din străinătate. Pe lista aşa-numiţilor manageri din mediul privat se regăsesc numeroase nume aproapiate mediului politic, dar şi persoane cercetate penal pentru corupţie sau subminarea economiei naţionale.
În recenta scrisoare trimisă de executiv la Washington se arată că România va încerca să înveţe din greşelile trecutului. În acest sens, se lucrează la o analiză a modului în care a fost implementată ordonanţa 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.
"Rezultatele analizei vor servi şi ca informaţii pentru elaborarea de instrucţiuni de implementare a legii guvernanţei corporative a ÎS la nivelul întregii administraţii publice, care vor utiliza de asemenea şi instrucţiunile elaborate, cu asistenţă de la Banca Mondială, de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii" se precizează în scrisoarea de solicitare pentru un acord stand-by transmisă FMI la începutul lunii septembrie.
Tarom: După scandalul dintre administratori şi managerul ales de ei, CA-ul profesionist a fost destituit
Procesul de recrutare a noilor manageri de la Tarom s-a încheiat la jumătatea lunii octombrie a anului trecut, când postul de director general i-a fost oferit lui Heinrich Vystoupil. Pe fondul unor neînţelegeri privind condiţiile din contractul său de mandat, austriacul a renunţat la funcţie. În aceeaşi perioad