Daca anul trecut numarul centrelor comerciale deschise a fost egal cu cel al proiectelor tranzactionate, in 2008 desi numarul inaugurarilor s-a dublat, doar trei tranzactii au fost realizate pe acest segment, si acestea in prima jumatate a anului, scrie revista Business Construct.
In materie de livrari, piata centrelor comerciale si-a atins maximul anul acesta, in ciuda crizei financiare care isi va lasa amprenta asupra pietei de retail in urmatorii ani, cand se va reduce drastic numarul proiectelor incepute.
Pana sa ne gandim la ce va fi anul viitor, sa facem un mic rezumat la ceea ce s-a intamplat anul acesta in piata.
Sase extinderi ale unor proiecte existente si 17 centre comerciale finalizate reprezinta noua oferta a dezvoltatorilor pentru cumparaturi expusa de catre dezvoltatori pe circa 700.000 de metri patrati de spatii comerciale construiti in urma unor investitii de 1,2 miliarde de euro.
Asta despre cifre. Cat despre produse, cele ale retelei franceze Carrefour pot fi gasite in 11 noi hipermarketuri deschise in centre comerciale, in timp ce Dan Ostahie a deschis cel putin sase magazine Altex si cinci Media Galaxy in cadrul proiectelor inaugurate in acest an.
Cele doua companii sunt poate cei mai agresivi retaileri in ceea ce priveste extinderea in centre comerciale insa lista companiilor care au profitat de dezvoltarea centrelor comerciale poate fi completata cu firme precum Auchan, Bricostore, Billa, Diverta, Mobexpert sau Cinema City, precum si retaileri de imbracaminte precum Zara, Peek & Cloppenburg, Humanic, Intersport, Takko, Oviese sau New Yorker.
"Din calculele noastre, a crescut stocul cu circa 50% ca suprafata, au fost deschise atat proiecte semnificative, cat si proiecte in orase mai mici, despre care vom avea anul viitor o imagine clara asupra potentialului de consum al populatiei. Un factor extrem de im