În 2011 ar fi trebuit să ajungă la o producţie de 250.000 de unităţi, termen pe care l-au amânat cu un an, cu aprobarea statului român, prin AVAS. Ford a fost iertat şi de o amendă între 2,9 şi 14 milioane de euro.
Dacă Ford va amâna din nou investiţiile programate în România, respectiv dacă nu va respecta angajamentele precizate în contractul de privatizare a uzinei de la Craiova, imaginea companiei ar avea de suferit.
Acest lucru nu se va întâmpla însă, după cum susţin oficialii constructorului auto.
"Negociatorii contractului de la Craiova au spus foarte profesionist că ne dau o şansă să ne îndreptăm problemele, dar şi că este singura. Dacă se va repeta povestea, imaginea Ford în România va avea de suferit, însă nu se va întâmpla acest lucru. Reprezentanţii statului român au înţeles foarte bine care a fost movitul amânării angajamentelor, respectiv criza economică", a declarat Wolfgang Schneider, vicepreşedintele pe probleme guvernamentale şi de mediu al Ford Europa, citat de Mediafax.
În contractul de privatizare a uzinei de la Craiova, semnat în 2007, Ford s-a angajat ca în 2011 să ajungă la o capacitate de producţie de 250.000 de unităţi pe an şi la una de 300.000 de unităţi în 2012. Oficialii constructorului auto au cerut, şi au obţinut, în august o amânare de un an pentru aceste termene.
Mai mult decât atât, statul român, prin AVAS, nu va amenda Ford, aşa cum se specifică în contractul de privatizare, pentru aceste întârzieri. Valoarea amenzilor ar fi variat între 2,9 şi 14 milioane de euro.
Schneider a precizat că speră ca noul contract dintre statul român şi compania pe care o reprezintă să fie semnat luna aceasta sau, cel târziu, până la finele acestui an.
În ceea ce priveşte piaţa auto românească, oficialul Ford susţine că deşi programul Rabla este oportun în acest moment, după revenirea economiei el s-ar putea dove