Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) propune desemnarea din oficiu a Companiei Naţionale Poşta Română (CNPR) ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale în perioada 1 ianuarie 2014 - 31 decembrie 2018, pentru toate serviciile poştale incluse in sfera serviciului universal.
"Autoritatea propune desemnarea din oficiu a unui furnizor de serviciu universal întrucât, în urma anunţului de intenţie publicat în luna septembrie 2013, niciuna din cele două companii interesate să devină furnizor de serviciu universal nu a depus o cerere care să îndeplinească condiţiile de formă, dar şi de eligibilitate pentru a fi desemnată furnizor de serviciu universal", se arată într-un comunicat de presă.
Având în vedere faptul că prevederile legale impun asigurarea serviciului universal pentru toţi cetăţenii României, respectiv furnizarea unor servicii minime, la un anumit nivel de calitate, pe întreg teritoriul naţional, ANCOM precizează că a analizat, pe baza informaţiilor aflate la dispoziţia sa, capacitatea furnizorilor de servicii poştale autorizaţi în România de a respecta obligaţiile ce revin furnizorului de serviciu universal şi posibilitatea de a desemna din oficiu pe unul dintre aceştia pentru îndeplinirea acestei obligaţii.
"Astfel, s-a constatat că CNPR deţine un număr de peste 5.700 puncte de acces/contact deservite de personal, aproximativ 60% din totalul celor existente pe teritoriul României, fiecare asigurând în medie accesul pentru 3.550 locuitori. În plus, în timp ce activitatea celorlalţi furnizori este concentrată cu precădere în zona urbană, CNPR asigură acoperirea întregului teritoriu al ţării, inclusiv a zonelor rurale slab populate sau aflate în condiţii excepţionale din punct de vedere geografic, peste 86% din totalul punctelor de acces/contact ale CNPR fiind în mediul rural", po