Francezul Julien Dupont a făcut show cu ocazia primului trial organizat vreodată în România. Sorin Craioveanu „Craiu“ (auto), Julian Răduţă (moto) şi Mihai Concioiu (ATV) au câştigat cele trei curse de trial organizate lângă Palatul Copiilor din Bucureşti.
Circa 15.000 de bucureş-teni, în majoritate tineri pasionaţi de sporturile cu motor, şi-au dat întâlnire în vecinătatea Palatului Copiilor din Bucureşti. Ei au asistat la Off Road Arena, primul sincron trial organizat vreodată în ţara noastre.
Interesul acestora a fost cu atât mai mare cu cât au avut posibilitatea de a-l urmări pe francezul Julien Dupont, unul dintre specialiştii disciplinei. El a evoluat între curse, însă nu pe traseul parcurs de concurenţi, ci acolo unde i s-a părut a fi mai potrivit posibilităţilor sale. Sportivul originar din Lyon s-a căţărat mai întâi pe un rezervor, unde a executat un burnout.
Apoi, aflat pe motocicleta sa, Dupont s-a dat... huţa pe toboganele ştrandului din apropiere! La show a participat şi orădeanul Robert Kovacs, specialistul nostru în trial urmând a participa anul viitor la Campionatul European, în secţiunea rezervată bicicletelor.
Sport inventat în Marea Britanie
Disciplină sportivă organizată cu motociclete, biciclete, automobile sau camioane, trialul are ca scop parcurgerea unui traseu pe care se află diferite obstacole naturale sau artificiale. Cum sugerează şi numele ei - "trial" înseamnă, în engleză, "încercare" -, ea a fost practicată mai întâi, la începutul secolului XX, în Marea Britanie de către "gentlemen farmers". Cu toate că nu se pune problema atingerii unor viteze ridicate, nici nu ar fi posibil, de altfel, există un timp limită în care trebuie parcurs un traseu. De asemenea, întrecerile pot avea loc atât în aer liber, cât şi în sală.
81 de autovehicule în curse
Competiţia propriu-zisă s-a desfăşurat sub semnul cifr