Urmand exemplul altor tari unde metodele alternative de plata au castigat teren, nu a durat mult iar solutiile de plata instant au fost lansate si in Romania, cele mai utilizate servicii puse la dispozitie de aceste terminale ramanand cele de incarcare a cartelelor telefonice. Cum abordeaza Cosmote, al treilea operator de telefonie mobila prezent pe piata locala, aceasta noutate?
“Terminalele de plata sunt atractive pentru utilizatorii nostri, intrucat acestea sunt disponibile 24 de ore din 24, sunt amplasate in zone usor accesibile, cum este cazul statiilor de metrou sau garilor, si sunt usor de folosit”, explica oficialii Cosmote.
ZebraPay, companie infiintata anul trecut, a lansat, in luna mai a acestui an, un sistem de plati prin care utilizatorii interesati pot cumpara bilete de tren, autocar, cartele prepaid si pot plati facturi.
La momentul lansarii, utilizatorii cartelelor prepaid de telefonie mobila Cosmote si Orange beneficiau de serviciul TopUp, iar reincarcarea se realiza fara valori prestabilite de incarcare si fara costuri suplimentare, dar si de serviciul clasic, de tip Pin Cod. Dupa aproximativ o luna de la intrarea pe piata locala, Radu Ciorbea, directorul general al ZebraPay, declara ca ponderea incasarilor prin aceste terminale va fi asigurata in proportie de 80% de reincarcarile prepaid.
“Acest canal de vanzare este relativ nou pe piata din Romania, astfel ca este prematur deocamdata sa incadram utilizatorii de terminale de plati instant intr-o anumita categorie. Insa noi ne asteptam ca tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani sa fie, in faza initiala, cei mai receptivi pentru testarea si utilizarea acestor servicii”, potrivit reprezentantilor operatorului de telefonie mobila.
Printre obiectivele asumate de ZebraPay pana la finalul lui 2010 se numara si cel al efectuarii a 6 milioane de operatiuni de rei