În ultimii cinci ani, sumele alocate pentru acest tip de vacanţe au crescut cu peste 51% Orientarea turiştilor către circuitele culturale este tot mai evidentă, arată un studiu al În ultimii cinci ani, sumele alocate pentru acest tip de vacanţe au crescut cu peste 51% Orientarea turiştilor către circuitele culturale este tot mai evidentă, arată un studiu al companiei internaţionale de cercetare Euromonitor. "Turismul reprezintă una dintre industriile care au înregistrat cele mai mari creşteri, cu un avans al numărului de vizitatori de 16% la nivel global, ajungând la 118,6 milioane turişti, în ultimul an. Ca rezultat al acestui fenomen, oraşele şi capitalele lumii au început să-şi promoveze într-un mod agresiv atuurile culturale şi naturale, pentru atragerea vizitatorilor", a explicat Caoline Bremner, global travel manager, în cadrul Euromonitor International. Creşterea atractivităţii destinaţiilor de tipul monumente ahitecturale, muzee, galerii de artă situri arheologice sau clădiri cu conotaţii istorice, precum şi reorientarea, în special a grupelor de vârsta a doua şi a treia, către călătoriile culturale, în detrimentul turismului estival reflectă o altă tendinţă din turismul internaţional, menţionată de analiştii Euromonitor. Cu 15% mai mulţi turişti străini în 2007 "Când vine vorba de a <> destinaţia România în ţările Uniunii Europene, circuitele culturale sunt poate cele mai căutate produse", spune Monica Bărbuleţiu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism, fără a da însă cifre care să certifice spusele sale. Cert este însă că multe agenţii atrag turiştii străini prin aceste circuite. Pentru România, ţările cu cel mai mare potenţial ca emitent de turişti sunt Germania, Italia, Franţa, Spania, Austria. În acestea, România este poziţionată ca o importantă destinaţie de turism cultural. "În 2006, România a primit 1.379.832 de turişti străini. Pentr