"Continutul este rege" pare a fi morala conflictului dintre companiile media traditionale si operatorii de site-uri video online. Hulu, serviciu fondat de NBC si Fox, a inceput sa genereze mai multi bani cu mai putin vizitatori decat YouTube, scrie NewsWeek.
In mod similar cu YouTube, site-ul Hulu pune la dispozitia vizitatorilor clipuri video gratuite, insa, spre deosebire de rivalul sau, controlat acum de gigantul Google, Hulu s-a orientat spre continut premium, dezvoltandu-si o arhiva de emisiuni si seriale TV de succes, in baza acordurilor cu principalele studiouri de filme si televiziuni.
Hulu este disponibil momentan doar utilizatorilor din Statele Unite, insa proprietarii serviciului se gandesc sa il extinda si in Marea Britanie anul acesta. Desi serviciul are considerabil mai putine clipuri si vizitatori decat YouTube, analistii spun ca Hulu sta mai bine din punct de vedere financiar.
Potrivit analistilor companiei de cercetare Screen Digest, Hulu atrage mult mai putini vizitatori pe luna decat YouTube (8,5 milioane comparativ cu 89,5 milioane), dar portalul a incasat anul trecut 65 mil. dolari (49,8 mil. euro) din reclame, avand un profit brut de 12 mil. dolari (9,2 mil. euro). Prin contrast, YouTube a generat 114 mil. dolari (87,5 mil. euro), dar nu a trecut de break-even.
Analistii apreciaza ca veniturile Hulu vor urca la 175 mil. dolari (134,3 mil. euro) anul acesta, in timp ce YouTube va incasa o suma mai mica. Niciuna din cele doua companii nu a confirmat cifrele estimate de Screen Digest.
Cand a fost lansat in urma cu patru ani, YouTube (achizitionat ulterior de Google pentru 1,65 mld. dolari) a transformat modul in care utilizatorii puteau incarca, viziona si partaja clipuri video pe internet.
Popularitatea site-ului a fost afectata pe parcus de conflictele privind drepturile de autor. Saptamana trecuta, vizitatorilo