Aproape 4,1 milioane de romani au aderat la cele 18 fonduri de pensii de pe piata, dintre care 920.000 numai in ultimele zece zile.
Ultimele zece zile ale campaniei de aderare la pensiile obligatorii (7-17 ianuarie) au adus un varf-soc de vanzari: aproape 920.000 de acte de aderare au fost semnate in aceasta perioada, potrivit datelor colectate de ZF de la cele 18 fonduri. Vinerea trecuta a avut loc ultima raportare bilunara a numarului total de clienti, facuta de catre companiile de administrare la Casa Nationala de Pensii si Alte Asigurari Sociale (CNPAS). Totalul general al celor patru luni de campanie (17 septembrie 2007 - 17 ianuarie 2008) s-a apropiat astfel de 4,1 milioane de clienti, adica 80% din numarul total de salariati din economie (5,1 milioane).
Companiile de administrare s-au declarat unanim surprinse de volumul urias de vanzari raportat pentru ultima perioada. Desi era asteptata o oarecare crestere fata de raportarea anterioara, amplitudinea ultimului val de clienti a luat toata piata prin surprindere. Recordul anterior de vanzari fusese stabilit dupa o luna de la startul vanzarilor, la raportarea de la jumatatea lunii octombrie, cand au fost validati aproape 690.000 de participanti.
Chiar si dupa ultima raportare, piata si-a mentinut gradul de concentrare, primele cinci fonduri atragand in total 3,35 milioane de clienti, adica 82% din total. Lider s-a mentinut ING, cu 1,32 milioane de clienti (si o cota de piata de 32,2%), fiind urmat de Allianz-Tiriac (1,03 milioane de clienti, adica 25,3%), Generali (410.000 de clienti, adica 10% din piata), Aviva si Interamerican.
Singura schimbare de ierarhii din top 10 a avut loc intre BT Aegon si BCR. BT Aegon a urcat pe locul 7, cu aproape 129.000 de clienti, surclasand BCR (care a picat astfel pe locul 8), care a atras doar 124.000 de clienti. In afara top 10, singura schi