Müller Dairy Romania, filiala locala a producatorului german de lactate cu acelasi nume, intentioneaza sa se numere anul viitor printre primii trei jucatori pe piata de lapte UHT (ultra high temperature - pasteurizare la temperaturi ridicate), dupa ce a inceput sa comercializeze saptamana trecuta marca "Lapte din Alpi" sub brandul Müller in retailul traditional.
Valoarea pietei de lapte UHT depaseste 36 de milioane de euro la raft, potrivit estimarilor ZF pe baza datelor oferite de reprezentantii companiei.
"Cele mai vandute branduri din piata laptelui UHT sunt LaDorna, cu 36% cota de piata, Fulga, cu 19% cota de piata, si Milli, cu o cota de piata de 11%. Obiectivul nostru este sa fim unul dintre primii trei jucatori ai acestei piete in 2010", a declarat Tzafrir Granat, vicepresedintele de marketing al Müller Dairy Romania.
Aceasta inseamna ca importatorul de lactate si-a propus obtinerea unei cote de piata cel putin apropiata de cea a Milli, brand produs de liderul pietei locale a lactatelor FrieslandCampina Romania.
Managerul Müller sustine ca laptele reprezinta 13% din vanzarile totale de lactate, o piata estimata de Asociatia Patronala Romana din Industria Laptelui la 1,1 miliarde de euro. Din aceasta piata, laptele UHT detine aproximativ o treime din vanzarile in volum, peste 38 mil. litri, valoric acestea fiind chiar mai mari.
La un an si jumatate de la momentul intrarii pe plan local, Müller detine 9% din piata iaurturilor cu fructe, pe segmentul de hipermarketuri si supermarketuri cota de piata ajungand la 14%, potrivit reprezentantilor companiei care citeaza studiile MEMRB din luna septembrie a acestui an. "Pe piata iaurturilor cu fructe suntem in top trei jucatori deja de doua luni, asa cum ne-am propus anul trecut", a spus Granat, adaugand ca ceilalti competitori din top trei sunt Danone si Tnuva.
Reprezentantii Müller