Comandatul navei de croazieră naufragiată în Marea Mediterană, Francesco Schettino, a fost arestat sâmbătă de autorităţile italiene, el urmând a fi cercetat pentru omucidere şi părăsirea vasului, după ce a părăsit vaporul printre primii.
Ultimele informaţii oficiale confirmau moartea a trei oameni, însă aproximativ 40 de persoane sunt date dispărute şi este posibil ca multe dintre acestea să fi rămas blocate în cabinele vaporului ce s-a scufundat.
Astfel, comandantul Francesco Schettino, dar şi primul ofiţer Ciro Ambrosio, sunt acuzaţi de omucidere multimplă, naufragiu şi abandonarea navei. Regulile navale presupun ca ultimul care părăseşte nava în caz de dezastru este căpitanul, după ce supraveghează salvarea pasagerilor şi a echipajului.
Căpitănia Portului Livorno, cel mai important din Toscana, a deschis o anchetă asupra cauzelor accidentului şi asupra modului în care pasagerii au fost salvaţi. Ministerul pentru Infrastructuri a deschis, de asemenea, o anchetă. Principala problemă este prezenţa prea apropiată a navei de coastele Insulei Giglio, situate la 1.500 de metri.
Schettino a fost audiat de anchetatori care au vrut să afle de la căpitan cum s-a produs tragedia. Şi, mai mult decât atât, ei vor să afle motivele pentru care nava nu a transmis un mesaj S.O.S imediat cum s-a produs lovitura.
Comandantul a spus că vasul a lovit o zonă cu pietre, care nu era semnalată pe hărţi şi a respins ipoteza că ar fi navigat prea aproape de ţărm, potrivit Guardian. Căpitanul ar fi încercat să îndrepte vasul cât mai aproape de coastă pentru a facilita operaţiunea de evacuare a pasagerilor. Unul dintre oficialii companiei a negat informaţia potrivit căreia vasul s-ar fi abătut de la traseu.
Francesco Schettino are 52 de ani, el fiind căpitan pe vase de croazieră de 11 ani.
CITIŢI ŞI
Cl