Cel mai mare site de licitatii din lume, eBay.com, se va concentra pe piata secundara globala, unde sunt vandute volume reduse si produse cu o epuizare imediata a stocurilor, acest demers facand parte din eforturile companiei de a-si schimba modelul de business.
“Nu suntem un retailer. Ne vom axa pe piata secundara”, a declarat directorul executiv al eBay, John Donahoe, in cadrul unei conferinte cu investitorii companiei.
El a subliniat faptul ca procesul de transformare a principalei divizii eBay va necesita timp.
Donahoe a preconizat ca in 2009 veniturile eBay ar putea creste mult mai incet fata de piata de comert electronic, in 2010 va avansa in ritm cu sectorul de ecommerce, iar in 2010 va depasi cresterea pietei de profil.
Este pentru prima data de la venirea numirea sa din 2008 cand Donahoe este prezent la intalnirea cu investitorii.
Managerul a mai declarat ca divizia de plati online PayPal a fost a doua unitate ca importanta pentru companie, cu un potential enorm de crestere.
Presedintele PayPal, Scott Thompson, se asteapta ca divizia de plati a companiei sa isi dubleze valoarea afacerilor in urmatorii ani, procesand tranzactii cuprinse intre 100 si 120 miliarde dolari pana in 2011.
“Ne asteptam sa procesam 14% din tranzactiile e-commerce la nivel global pana in 2011”, a mai declarat acesta.
Thompson a declarat ca PayPal ar putea sa atinga aceasta crestere prin extinderea penetrarii sale pe eBay, prin marirea cotei in tranzactiile non-eBay si prin extinderea in pietele vecine.
Presedintele PayPal a declarat ca este mai mult decat convins ca eBay va deveni o sinergie dupa ce a achizitionat Bill Me Later anul trecut, care permite retailer-ilor online sa ofere credite cumparatorilor.
Thompson a preconizat ca PayPal ar putea genera venituri de 4-5 miliarde dolari pana in 2011, desi marjele de profit sunt de