Un pasionat de locomotive din Braşov a făcut demersuri pentru aducerea în Arad a primei locomotive executate integral în România. Radu Bellu, cel care luptă pentru salvarea locomotivelor, a publicat peste 50 de lucrări şi a înfiinţat două muzee.
Pasionat de locomotivele cu abur de când se ştie, braşoveanul Radu Bellu a venit special la Arad pentru un moment istoric: montarea în faţa gării a locomotivei de epocă denumită generic „Veteranul şinelor”. Este vorba de prima locomotivă construită de către Uzinele Mecanice Reşiţa. Aceasta a fost expusă, ieri, în faţa staţiei CFR din Arad, unde poate fi admirată de către vizitatori.
Radu Bellu lucrează în CFR de ani de zile şi este un mare admirator al locomotivelor. A scris numeroase cărţi despre ele şi a înfiinţat două muzee. Bărbatul, care îşi desfăşoară activitatea la Regionala de Căii Ferate Braşov, este pasionat de istoria Căii Ferate Române de când se ştie. El a publicat peste 50 de lucări şi a creat, la Sibiu şi Sinaia, câte un muzeu al locomotivelor cu aburi. Braşoveanul a absolvit Institutul Politehnic Bucureşti şi lucrează ca inginer de transporturi. Radu Bellu se trage dintr-o familie de ceferişti. Dragostea pentru căile ferate a moştenit-o de la bunicul său.
De dragul trenurilor
„Pentru salvarea patrimoniului locomotivelor din România, am contribuit la expunerea, în principalele gări turistice, a unor locomotive de epocă”, a spus bărbatul. Radu Bellu, alături de inginerul Alexandru Samoilescu şi Florin Lupescu, s-au ocupat de aducerea locomotivei în Arad, în urmă cu câteva luni. „Am făcut acest lucru pentru arădeni, pentru generaţiile ce vor urma, deoarece locomotiva va rămâne pe vecie aici. A fost destul de dificil de adus şi am avut mari emoţii. Am adus-o de la depoul din Subcetate. Am făcut 16 ore până la Arad, dar a meritat. Locomotiva aceasta a fost una dintre cele ma