Capitala ofera in acest moment un nivel de 0,07 mp de spatiu tip mall pe cap de locuitor, in timp ce Polonia ofera 0,79, Praga 0,38, iar Budapesta 0,27. Pana in 2009, alte 13 mall-uri de ultima generatie se vor integra in segmentul comercial al Capitalei.
Capitala duce lipsa in acest moment de un parc comercial veritabil, cat si de strazi special amenajate pentru spatiile de retail. Prin urmare, marile centre comerciale au devenit cea mai importanta sursa de calitate pentru retaileri, a declarat Oana Iliescu, consultant in cadrul departamentului Retail al DTZ Echinox. Capitala ofera in acest moment un nivel de 0,07 mp de spatiu tip mall pentru fiecare locuitor, in timp ce Polonia ofera 0,79, Praga 0,38, iar Budapesta 0,27.
Insa tendinta puternic ascendenta de dezvoltare a pietei de retail din ultimii ani, precum si cererea tot mai mare de spatii din partea comerciantilor determina o adevarata explozie in acest segment. In acest moment Capitala nu dispune decat de patru mari centre comerciale, care insumeaza 143 mii de metri patrati, insa pentru viitor un numar de 13 astfel de centre vor fi furnizate pietei.
Astfel, daca toate proiectele vor fi duse la bun sfarsit, piata spatiilor comerciale ar putea creste de sase ori pana in 2009, ajungand pana la 557 mii de metri patrati, a mai precizat reprezentantul DTZ Echinox. Prin urmare, o data cu livrarea in piata a noilor spatii comerciale, nivelul spatiilor de tip mall pe cap de locuitor va creste pana in 2009 la 0,36 mp, echivalente celor 13 astfel de spatii aflate deja intr-un stadiu avansat de dezvoltare.
Zona de Nord, slab dezvoltata
Practic, actualele mall-uri acopera sudul, vestul si estul orasului. Surprinzator, zona de nord - considerata cea mai dezvoltata si in care locuiesc oameni cu un nivel mai ridicat al veniturilor - sta foarte slab la capitolul dezvoltari comercial