Gabriela Tudor a dispărut dintre noi brusc şi mult prea devreme. Absolventă a Academiei de Studii Economice din Bucureşti (1980) şi a Certificatului European de Administrare a Proiectelor Culturale de la Bruxelles (1995), Gabriela Tudor a fost unul dintre primii manageri culturali din România, a inventat – împreună cu oameni precum Corina Şuteu – această meserie, i-a dat consistenţă, profesionalism, direcţie. În 1990, Gabriela a lucrat cu echipa lui Ion Caramitru la Uniter, ca director de relaţii internaţionale, apoi a colaborat alături de Corina Şuteu la deschiderea primului teatru de proiecte culturale, Theatrum Mundi, şi, ulterior, la implementarea la Institutul Francez a primului Master European în management cultural, Programul ECUMEST. A iniţiat şi realizat, prin Fundaţia DCM, primele proiecte de dans din România – Centrul Inter/Naţional pentru Dans Contemporan, Platforma Dansului Românesc, Zilele Dansului Portughez la Bucureşti, şi cel dintîi turneu/ festival de dans britanic în România, British Dance Edition (1998). Înainte de toate, însă, Gabriela Tudor a însemnat, timp de zece ani, Pro Helvetia şi Programul Cultural Elveţian în România. Nu puţini sînt artiştii români care au găsit în persoana ei un ascultător atent, o femeie energică, plină de idei, mereu capabilă să facă legături, să reunească artişti şi instituţii în jurul unei propuneri sau al unui proiect. Dacă ar fi s-o citez pe ea însăşi, într-un interviu pe care mi l-a dat la închiderea Pro Helvetia România, ceea ce a făcut în aceşti ani Gabriela Tudor a fost „să ofere un nou model de colaborare cu operatorii culturali, bazat pe o relaţie de parteneriat în care fiecare are ceva de învăţat de la celălalt. Şi încă ceva: o bună parte dintre proiectele iniţiate şi finanţate au fost o sursă de inspiraţie pentru alţi finanţatori“. Gabriela Tudor a iniţiat programe de rezidenţe şi schimburi artistice